Van Pondicherry naar Agra en Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Mike en Chris Verkleij en Rikkers - WaarBenJij.nu Van Pondicherry naar Agra en Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Mike en Chris Verkleij en Rikkers - WaarBenJij.nu

Van Pondicherry naar Agra en Jaipur

Door: chris en mike

Blijf op de hoogte en volg Mike en Chris

05 Juli 2011 | India, Jaipur

Afgelopen zaterdag zijn wij vertrokken uit Pondicherry. We zouden eerst naar Chennai gaan, waar ons vliegtuig naar Delhi vertrok, maar we hadden besloten toch nog een nacht in Pondicherry te blijven en vroeg in de morgen de hele weg in een keer naar Agra te doen.

Om vijf uur sochtends werden we opgepikt door de taxi die ons naar Chennai bracht. Drie uurtjes later kwamen we aan op het vliegveld van Chennai. Vanaf daar zijn we naar Delhi gevlogen, maar toen moesten we nog van het vliegveld naar het station. Kortom, toen hadden we er alweer een flinke reis op zitten, maar ambitieus als we zijn wilden we meteen door naar Agra, dus hebben we de trein genomen. Toen die trein vertraging had en we daar in de hitte een uur voor een dichte deur stonden met onze tassen op de rug met alle Indiase aandacht, ja, toen waren we het wel een beetje zat. Maar wel even lekker uitgerust in de trein en uiteindelijk kwamen we om een uur of 10 savonds in het hotel aan.

De volgende dag was DE dag. We gingen namelijk naar de Taj Mahal. We zijn helemaal naar bovenin India afgereisd om de 'gouden driehoek' te zien, we willen niet terug komen uit India zonder iets zinigs te kunnen zeggen over de Taj Mahal. Nou, het was geweldig! We hadden eigenlijk de verwachting dat het tegen zou vallen, we hadden al zoveel gezien.. Maar nee! Het was echt een heel indrukwekkend bouwwerk! Het is enorm groot, enorm wit, strak en de omgeving is ook mooi! In Agra hebben we verder niet zoveel gedaan, Agra zelf is eigenlijk alleen de Taj, we zijn doorgegaan, weer 4 uur in de trein, op naar Jaipur!

Jaipur is echt een ontzettend leuke stad! Er is ontzettend veel te zien en te doen en het heeft een erg leuk centrum, bovendien is het geen uitzondering op de rest van India: weer zulke leuke mensen! We zijn begonnen met wat tombes om de ochtend vrolijk te beginnen.

Daarna zijn we naar het Amber Fort gegaan. Een fort hoog op de bergen met een heel doolhof aan gangen binnenin. Op de weg ernaar toe kwam het om van de olifanten. Wij konden natuurlijk niet achterblijven en als je in India bent geweest moet je de Taj hebben gezien, maar misschien toch ook wel op een olifant gezeten??? Wij zijn naar een stal geweest en daar konden wij wel een stukje op de olifant. Olifanten blijven heel indrukwekkende dieren, zo kalm en rustig en de mannen hier kunnen ze ook echt alles laten doen terwijl ze gewoon los zijn!

Later op de dag zijn we een zoektocht begonnen naar een sitar! In de beste muziekwinkel van heel Jaipur hebben wij lange tijd zitten kletsen en muziek zitten maken met de winkeleigenaar die tevens de muziekleraar van Jaipur was. Gezellig! Het was echt een prachtige winkel vol met allemaal exotische instrumenten. Uiteindelijk vond Mike de sitar die hij wilde, een echt goede, waar je zo op kan spelen... Althans, als je weet hoe het moet! Mike heeft zich onderworpen aan de studie: hoe speel je een sitar, dus die komt de laatste dagen ook zijn kamer niet meer af.

Vandaag gaan we ook nog door Jaipur heen, maar vandaag rond een uur of zes vertrekken we naar onze laatste bestemming; Delhi. Vrijdag vliegen we alweer terug naar Nederland!

• 05 Juli 2011 - 07:17

Christiaan:

Hoi Kids,
    In een dag van Pondicherry naar Agra. Kijk dan begin je toch ervaren India Reiziger te worden.....FF nagekeken toch ruim 2000 KM! :)

• 06 Juli 2011 - 07:33

Ida:

Test test

• 06 Juli 2011 - 07:40

Ida :

Ik heb al 2x een heel verhaal getypt wat er uiteindelijk niet op kwam daarom heb ik nu eerst getest of het lukt. Jullie gaan er steeds meer ontspannen uitzien ondanks het reizen, hoe doen jullie dat? Puur op spiritualiteit? Leuk dat Dahl binnenkort ook een nummer heeft met een stukje sitarmuziek, a la George H. Ik heb al tegen oma gezegd dat als er een Indiaas vrouwtje in sari aanbelt ze wel open moet doen! Nog heel veel plezier in Delhi en tot snelli! xxxxxxxx

• 06 Juli 2011 - 10:59

Marleen:

Wat een geweldig verhaal weer, ik geniet ècht van alles. Hoe moet het voor jullie dan wel niet zijn! Veel plezier de laatste daagjes...... Wat is het omgevlogen! XXX

• 06 Juli 2011 - 19:27

Angela:

Hee Chris en Mike,

Zo wat ziet dat er weer indrukwekkend uit die Taj!
    En wat is die tijd weer hard gegaan nog ff genieten dan alweer naar huis. Ja dat wordt vast wel afzien voor jullie na zo'n onwijze reis.
    Veel plezier nog en tot gauw!
    Kiss

• 06 Juli 2011 - 22:42

Leon:

Te gek Mike, die Sitar! Ben heeel benieuwd!

Chrisje: Houd je het nog een beetje uit met die gozer? Zal wel diep verzonken in de edele kunst van de sitar zijn ;-)

Morgen de Beth show!! Ontzéttend jammer dat je 'm niet kunt doen, Mike, maar je hebt vast de tijd van je leven in India!

Tot snel maatjes!!

• 06 Juli 2011 - 22:42

Leon:

Te gek Mike, die Sitar! Ben heeel benieuwd!

Tot snel maatjes!!